tisdag 6 mars 2012

Bevattning!

Snart kommer den tiden när man ska vattna och vattna och vattna och vara livrädd att man glömt öppna i växthuset
så allt torkar och dör.
  Eller om man ska åka bort ett par dagar och ingen kan
hjälpa till med vattningen.
Känns det igen? Jag hittade en blogg som visade ett roligt knep.
Läs här!

Om det fungerar vet jag inte och inte bloggaren heller har jag kollat upp.
Fast det ser ju rätt bra ut tycker jag.

Petflaskor kan man ju annars ställa upp och ner
ungefär så här.
 
Nu finns det säkert en uppsjö att köpa för dyra pengar
 och det kan det kanske vara värt att satsa på.
Har ni några knep eller tips att dela med er av?
Lite roliga vattenkannor kanske behövs inför säsongen.



2 kommentarer:

  1. Det ser ut vara en fiffig lösning den första du visar... borde ju fungera.
    Visst är det lite stressigt det där med vattningen ibland.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad himla fiffigt!!!! Nääää, jag har inga tips tyvärr... Däremot ska jag se till att köpa en ny sjövattenpump i sommar så jag kan använda sjövatten till mina växter:)

    Och vilken supersöt fågelkanna:))) Den blev min favorit:)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!