onsdag 11 april 2012

Äntligen !

 Ännu en dag som passerat och äntligen, äntligen känns det lite varmare i luften. Mina planer i dag var att städa undan påsken och sedan att plantera pelargonskotten. De måste i jord. Jag brukar bara stoppa ner dem i krukan och ställa dem i växthuset och hoppas att de rotar sig. Det brukar funka faktiskt. 
Nu är det gjort påsken är borta och skotten är i krukor.


Dagens besök på ortens matbutik bjöd på påsklilje-extrapris!
10:- för en kruka jag tog sex st. Nu känns det riktigt bra...Alla dessa ska så klart också ner i jord.

Nu vet jag att det är många där ute som ska på "mässan"  Nordiska Trädgårdar och jag hoppas att ni alla får det riktigt, riktigt trevligt och härligt. Nästa år, då ska jag också gå igen...

För mig väntar en annan mässa nämligen SETT -
Skandinaviens mest intressanta mässa och konferens om det moderna lärandet i skolan.
Ja, suck! man kan ju inte springa på alla mässor inte..


2 kommentarer:

  1. Vilket påskliljeklipp du gjort! Jag har också ägnat mig åt att sätta pelargonsticklingar och igår "råkade" jag få se årets pelargon men den var inte i min smak!
    Ha en fin kväll.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Nä,man kan inte hinna med allt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!