söndag 30 mars 2014

Drivbänk med smart bevattning.

Hönsgödsel på plats i odlingskragarna och ett nytillskott i köksträdgården.
 
Maken släpade hem en skiva plexiglas som sonen haft i huset. Vad ska du med den undrade jag? Göra en drivbänk så klart. Sagt och gjort, med lite virke som blev kvar när bytte vårt altantak så knåpade han ihop en låda. På med plexiglaset och så var det klart. (jag var för en gångs skull inte delaktig alls)
 
Nej inte riktigt, han ringlade in en perforerad slangbit, satte dit en slangkoppling på utsidan. Bra va???  Maken flinade finurligt och undrade vad jag tyckte. Jodå, jag gillar tanken. Nu är det rädisor och salladslök på gång därinne. Bara att koppla på vattenslangen en stund och inte behöver man öppna och släppa ut värme heller.
 
Resten av sådden tar vi lite senare även om det kliar i fingrarna. Jag själv har fortsatt med min rabatt köpt tujor till ett bra pris, men är inte klar ännu. Lagerhägg ska inhandlas,  tyvärr så fanns det inga hemma ännu, varken på Plantagen eller handelsträdgården vi besökte. Jag ska gräva gropar och hämta mer sten, grus och gnejs. Kroppen säger "Nej du får lugna ner dig lite, Tålamod Pia!" Jo, jag vet.. fast det är jag inte så bra på.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!