onsdag 11 juni 2014

Min vilda och härliga trädgård.

Rosorna som jag grävde upp vid huset som såldes.  De dubbla små buskrosorna som doftar så underbart. Nu är dom fulla av knoppar. Det ska bli så roligt att se dem i full blom. Jag är väldigt glad att jag tog hit dom.

På pelargonhyllan är det också fullt av knoppar. Gillar knoppar det är liksom så vackert och förväntansfullt.

 
Rutan mot grannen ser ut att ha växt till sig bra.
 
Fibbla, bondpion, funkia och allium i en skön blandning.
 
 
 
 
 
Sist den fina kaprifolen som stolterar med sina knoppar upp i skyn. Nu är gräsklipparen lagad, äntligen så det ser fint ut i min vilda och härliga trädgård igen.

3 kommentarer:

  1. Så fint det låter med "vilt och härligt", precis så som man vill att det ska vara. Härligt med mycket knopp i pelargonerna, mina har inte riktigt kommit igång än men det har däremot tagetesen som jag fick av dig! De är jättefina och kraftiga!
    Ha det riktigt gott!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blommar hos dig, rutan är en riktigt favorit, den har precis börjat slå ut hos mig också. Vilka härliga vallmo i förra inlägget, gillar de rosa mest!

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Så härligt att se att det inte bara är jag som gillar krockar i färger....älskar när det blandas hej vilt, gult, rött, blått, vitt...ingenting är väl egentligen fel i naturen?

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!