tisdag 29 juli 2014

Färgsprakande zinnior och humlans favorit.



Jag satte ner en massa zinnior i lådan som står utanför Friggeboden. Där hade jag egentligen tänkt att jag bara skulle odla sallad och lite örter för att ha nära till hands. Nu blev det inte så. Jag ångrar mig inte för åh så fina dom är. Dom vill ha mycket vatten och gödning och stå i sol.
 
 Dom är rätt så läckra om man tittar närmre på dem. Den här gula kransen i mitten på den röda är ju jättefin.
Alla möjliga färger i en stor klump.
 
Sedan blommar ju kungsmyntan eller oreganon för fullt nu och humlorna formligen älskar den. Inte en bild utan insekter på.
 
Jag orkar titta lite på dem medans jag vattnar, annars är det nästan bäst inomhus. Termometern visar 30 grader idag med. Jag som skulle hinna så mycket på semestern, det går bara inte att fixa och dona i hettan. Jag väntar ett tag med målning, rensning, klippning av häckar m.m. tills det svalnat.
 
 Det luktar pizzakrydda vid poolen och kanske jag skulle skörda lite så man har i vinter. Om jag orkar...Vi får se.

1 kommentar:

  1. Jättefina bilder och en oerhört vacker Zinnia - den ska jag komma ihåg när det är dags för nästa års frösådder !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!