onsdag 30 juli 2014

Som det blommar..


Jag tittar till blommorna innan värsta hettan slår till. Fotar dem och sen får jag kika på dem inne vid datorn. Vi turas om att vattna med slang och kanna för glatta livet. Mycket har vissnat bort och torkat i år. Jag orkar inte med och det får faktiskt vara så. Det kommer nya år och nya blommor. 
 
Är glad åt våra fula vattentunnor som ändå fylldes på i regnet häromdagen 8 mm. är ju inte så mycket men i tunnorna blev det fullt. Änglatrumpeten blommar och doftar ljuvligt.
 
Pelargonerna trivs och det pluppar upp små petuniaplantor lite här och var. Busfrön! Vilken sommar och vilken värme.
 
Släpar runt stolarna till skuggan och klunkar i mig vatten och är rysligt glad att det är semester.
 
 

3 kommentarer:

  1. Hej, jag har också gett upp den mesta vattningen för det grynner ju inte... Igår skördade jag massor av tagetesfrön så om du vill ha så skickar jag gärna till dig.
    Njuta av sommaren.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja nog är det en härlig sommar alltid! Så varm och solig så jag minns inte är jag haft en sådan semester tidigare...och det där med vattningen, det gav jag upp för längesedan....orkar inte med det....det kommer fler år och är det så det inte dyker upp då, ja då var det inte meningen att det skulle finnas här hos mig, för jag har bestämt att det som inte trivs och kan klara sig någotsånär självt, då har det inte hos mig att göra...jag vill ju kunna NJUTA och inte slita!!!
    Ha en fortsatt go´ sommar!

    SvaraRadera
  3. Che bel giardino! Bellissime anche le piante :) ti seguirò con piacere!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!