onsdag 15 oktober 2014

Min Drömträdgård!


Visst är det så att man har planer i huvudet, planer på sin drömträdgård. Jag vet precis hur jag skulle vilja göra och ha det. Sedan kanske det inte alls blir så på grund av en mängd orsaker. Det kan ju vara klimatet, det kan vara jordmån och det kan definitivt, som i mitt fall handla om ekonomi, ork och tid. Jag skulle till exempel vilja ha en ny mur.
 
 En stenmur istället för vår förmultnande slipersmur. Jag skulle vilja ha gatsten, ja eller kullersten på uppfarten och på gångarna som vi har.
 Jag skulle vilja ha fler träd och mindre sorkar som äter upp träden.
 
 Jag skulle vilja ha fina staket, snygga rabattkanter och mysig belysning. Ett nytt växthus med murad sockel och lite större en det vi har nu. Nere på nedre delen av tomten så önskar jag mig en välklippt granhäck, jag skulle kunna tänka mig en äppellund som i Kivik.
 
 Trädgårdslandet kunde få grusade gångar och lite mer upphöjda odlingsbäddar. Jag kan tänka mig buxbomshäckar och formklippta buskar, ser rosor i bågar och klematis som ringlar upp bland träden. En bäck som porlar och en mysig damm.
  Ja som sagt drömma får man...
 
 
 
Fast när jag sitter här i höstrusket och kikar på mina bilder så känns min trädgård ändå som en dröm. En sanndröm.
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Det är tur att man faktiskt får drömma, men ändå bättre när man ocksa an acceptera det faktum att man inte kan få allt....fast trevligt vore det ju....

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!